Възпоменателна бележка за благотворното влияние на специализираното правосъдие

В нарочно становище Прокуратурата на Република Българи оповести (виж тук), че: „(…) Войната по българските пътища не престава.  (…) Mнoгoĸpaтнo зaявиxмe, чe т. нap. “cъдeбнa peфopмa“ /eднa дyмa, ĸoятo ce пpeвъpнa в ĸлишe пpeз пocлeднитe тpидeceт гoдини/ пpeдcтaвлявa пo cъщecтвo yнищoжaвaнe нa paбoтeщи пo eвpoпeйcĸи мoдeл cтpyĸтypи ĸaтo Cпeциaлизиpaнaтa пpoĸypaтypa и щe дoвeдe дo тeзи последици.“

Интересен е този холистичен подход на Прокуратурата, при който поведението на водачите на моторни превозни средства и състоянието, в което те ги управляват, се обвързва със закриването на специализираните съд и прокуратура. Специализираната прокуратура нямаше правомощия да разследва транспортни произшествия, а отнасящи се косвено до водачите на МПС – при противозаконно отнемане на МПС и при склоняването употребата на наркотични вещества. Та, големият въпрос е неефективно ли работят всички редови прокурори и следователи, както се подразбира от официалното становище на Прокуратурата?

Тогава е уместно да попитаме какви дисциплинарни мерки за налагане на дисциплинарни наказания е предприел прокурор Гешев по време на мандата си срещу редови прокурори и следователи, в това число и срещу административни ръководители, ако счита, че всички прокурори без специализираните работят неефективно?

Да видим и статистиката:

 

Източник: МВР

Съвсем видно е, че при създаването и започване на работата на специализираните съд и прокуратура през 2012 г. загиналите са по-малко от преди това, по-малко са и ранените. Когато през 2017 г. се засилиха правомощията на спецовете очевидно отново има спад на негативната тенденция. Явно разсъждаваме в правилна посока, тогава къде са дисциплинарните производства и наказания, г-н Гешев?


Свързани публикации.