#030: Дава ли професия и образование професионалното образование в България?
Обучението чрез работа още в училище създава редица възможности за повишаване на заетостта заради по-силните практически умения и срещата с първия работодател още по време на изучаване „на занаята“. В България обаче почти половината ученици в професионални гимназии или паралелки няма да работят това, за което са учили, защото се поставя голяма тежест на специалности и професии, които на практика не се търсят, но запълват места – от една страна във вече остарели и ненужно широки специалности (например, в селскостопански дисциплини), а от друга, в такива със сравнително ниски разходи за обучение (например, в хотелиерството и ресторантьорството).
Това показва най-новият доклад на ИПИ, който анализира съответствието между професионалното образование и профила на икономиката в България. Как могат да се преодолеят тези предизвикателства ще чуете в новия епизод на „Добавена стойност“. В студиото са Зорница Славова, Петя Георгиева и Адриан Николов – старши икономисти в Института за пазарна икономика.
___
„Добавена стойност“ е рубрика на Института за пазарна икономика по Дарик радио за идеите и събитията, които оформят заобикалящия ни свят. Голямата картина в 20 минути. Експертно. Разбираемо. Всяка седмица.
Коментари и анализи по най-актуалните теми може да откриете още в нашия бюлетин или в профилите ни в социалните мрежи.