Памфлет за туризма

Различни експерти и политици по света и в България в продължение на дълги години се "лутат", търсейки отговор на въпроса "Какви са основните проблеми пред туризма?". Но вече това е в миналото, защото заместник-министърът на икономиката, г-н Хаджиниколов, откри отговора на този въпрос, обобщавайки години аналитичен труд и знание. А именно че, "основният проблем пред растежа на туризма е сезонността виж.

След това откритие започва нова ера за туристическия бранш в България и по света. Веднъж, след като е идентифициран проблемът, може трезво и прагматично да се помисли за възможни решения. Ето и някои от тях:

1/ Хотелиерите, агенциите, туристите и всички желаещи да отиват (отлитат) на юг през зимата. По този начин летният сезон ще бъде удължен и поне частично ще бъде решен "проблемът сезонност".

2/ Правителството да обяви, че от 2004 г. има два сезона в България – лято и зима. Така направо след летния сезон ще започва зимният и ще има условия за постоянен приток на туристи.

3/ Правителството да приеме закон, който да задължава туристите, които посещават България през лятото или през зимата да идват поне още веднъж в България през есента или пролетта. Това може да стане, като се задължат туроператорите да предлагат само такива пакети.

Това са само някои от възможностите, с които целим да подпомогнем работата на г-н Хаджиниколов.

Освен това откритието на г-н Хаджиниколов може и трябва да бъде използвано и в други сектори и отрасли, като например в селското стопанство.

Също така, би било удачно, да се разработи и патентова теоретичен модел, който да се разпространява и продава по света. Примерно работно заглавие може да бъде, "Бързи решения при сезонни проблеми".

Всичко казано досега дава основание на автора с гордост да възкликне, че и ние (българите) сме дали нещо на света.


Свързани публикации.