Да продаваш краставици на краставичар

 

Държавната агенция по туризъм щяла да рекламира българските курорти…на българи. Звучи като народната поговорка да продаваш краставици на краставичар. Всъщност кампанията вече е факт и тече по много национални медии. Струва 6 милиона лева… По принцип няма нищо лошо в това да поемеш инициатива да продадеш нещо, но когато средствата за опитите, изразени в рекламна кампания за 6 милиона лева, идват от джоба на същите хора, към които кампанията е предназначена, това изглежда доста абсурдно.

Първо, българите много добре познават прелестите на страната си. Те нямат нужда да им се показват отново и отново, и то за тяхна сметка.

Второ, българските курорти може би наистина имат нужда от изкуствено напомпване на престижа, защото напоследък той много спадна. Пренаселеност, лоша инфраструктура, немърливо обслужване, и всичко това на цена, която не си заслужава. Истината е, че в последно време българите разбраха, че почивката в чужбина на разумна цена не е утопия и започнаха да предпочитат чужди курорти. Българите не са забравили колко е красива страната им, а просто са осъзнали, че родните курорти не са конкурентни. Така че докато състоянието им не се подобри, рекламата към българи е излишна. Оттук нататък, ако някой все пак проявява желание да налее 6 милиона за кампанията, това не трябва да е българският данъкоплатец, ами туристическия бизнес директно виновен за лошата репутация на курортите ни.

Досега ставаше дума за рекламна кампания на стока второ качество за 6 милиона лева. А как ви се струва новината, че преди три дни големите сдружения в туризма поискаха спешна антикризисна програма и още 20 млн. лв.? Ако мине…

* Велин Пеев е стажант в ИПИ.


Свързани публикации.