Колко ефективно средство за развитие може да бъде бюлетинът за неправителствената организация?
Решението за издаването на регулярен бюлетин може да се разглежда като сериозна стъпка, изсикваща постоянни усилия и ангажимент. Той може да бъде ценно средство за набавянето на финансиране за организацията. Ето някои основни препоръки:
· Качество на първо място. Лошо написан/оформен бюлетин отблъсква читателите. Трябва да бъде направен колкото информативен, толкова и интересен. Нито един бюлетин не е ценен ако не накара читателя да иска да го прочете. Той не трябва да е скъп….а просто добър.
· При възможност винаги трябва да се свързва възможността за финансиране със статии, публикувани в бюлетина, които описват програми на организацията. Например, може да се спомене начинът, по който донорите могат да подкрепят тази програма.
· Наличие на списък от евентуални донори, който да се използва за изпращането на бюлетина. Подобен род издания имат най-голям ефект върху хора, които вече са запознати с вашата кауза. Съществуват списъци с организации, подкрепящи развитието на конкретни области, които се получават срещу заплащане.
· Съдържанието на бюлетина може да бъде съчетано с интересна информация за третия сектор. По този начин ще бъде привлечено вниманието не само на евентуалните донори, но и на сродни организации, като така се създаде неформално място за обмен на полезна информация и опит.
За повече информация виж тук.