Планът за изпълнение на Стратегията за развитие на държавната администрация за 2014-2015 г. съдържа редица отдавна чакани мерки, които от години се обсъждат, но не се довеждат до реално приложение. Водещи сред тях са мерките за въвеждане на оценка на въздействието, за мълчаливото съгласие, за отворените данни и за унифициране на общинските процедури.
"Преглед на стопанската политика" Бюлетин ISSN 1313 - 0544
Засега няма основания за по-високи цени на зърното
Събитията в Украйна определено изиграха своята роля в движението на цените на зърнените пазари. Основните култури поскъпнаха от началото на кризата, като особено силно бе движението при царевицата. Цената й в Черноморския басейн се повиши с близо 17% за първите четири месеца на годината. Пшеницата също поскъпна, макар и само с 3%.
2014 Free Market Road Show - Sofia
Started in 2008, the Free Market Road Show brings together renowned economists, leading politicians and prominent business leaders every year to discuss current economic problems and possible solutions at a variety of venues across Europe and the Caucuses.
Повод за притеснение ли е дефлацията?*
Дефлацията от последните месеци в България се дължи най-вече на няколкото решения за намаление на административно регулирани цени и на спада на международните цени на пшеницата.
Как да ги изгоним инвеститорите...
Единственият начин да се привлекат инвеститори е чрез сключване на дългосрочни договори, защото, както стана ясно по-рано, регулаторната и законова рамка могат да бъдат изменени по всяко време. Управляващите могат да продължат да се чудят защо някои инвеститори се изтеглят от страната през последните години, а други предпочитат изобщо да не идват.
Конкурс за стажанти в ИПИ за периода май - юли 2014
ИПИ обявява вторият за 2014 г. конкурс за стажанти.
Становище на ИПИ по Втория план за действие за участието на България в инициативата „Партньорство за открито управление“
Институтът за пазарна икономика продължава силно да подкрепя инициативата за открито управление като ясно съзнаваме положителните социални и икономически ефекти от прозрачността в публичните политики. Продължаваме да поддържаме и становището си от 1 март 2012 г., в което са представени 10 препоръки относно работата на администрацията и 5 препоръки относно публичността на държавните финанси, повечето от които не попаднаха в първия план за действие по инициативата.