ИПИ /
24.07.2009
Общи препоръки; Премахване на земеделските субсидии от бюджета; Съкращаване на разходи и програми; Съкращаване на администрацията; Закриване на Българска банка за развитие; Опростяване на средата за правене на бизнес; Намаляване на осигуровките; Премахване на минималните осигурителни прагове; Либерализиране на пощенския пазар; Дерегулиране на свободните професии; Премахване на минималната работна заплата; Въвеждане на оценка на въздействието на нормативните актове.
Красен Станчев /
24.07.2009
Остава да се видят и по-ясно разписаните намерения на новото правителство и как то ще пренареди отношенията с подведомствените на министерствата структури. Въпреки надеждите за по-разумно държавно управление, изразени в резултатите от изборите, а може би тъкмо поради тези очаквания, ако се съди по пресата, първите впечатления не са добри.
Оставяйки на страна очакванията, ето някои елементи на структурата на правителството, които говорят за нерешителност и грешки още в началото. Неизбежно засега това са само грешки в структурирането на изпълнителната власт.
Велин Пеев /
24.07.2009
... Според КЗК рекламата „не е съдържала ясна, изчерпателна и недвусмислена информация”. Ако трябваше обаче всяка реклама да пояснява как точно се използва продукта, средната продължителност (и цена) на клипчетата би била в пъти по-голяма. По тази логика мебелният гигант Ikea ще трябва да показва в рекламите си как се сглобяват мебелите, които продават, а пък рекламите на автомобили да преразказват инструкциите за шофиране, както и Закона за движение по пътищата. Явно е, че тази логика е безумна.
24.07.2009
24.07.2009
„Широкоразпространена грешка е, че една умела реклама може да убеди потребителите да купят всичко, което рекламиращият иска те да купят. Потребителят според тази легенда е просто беззащитен срещу настоятелна реклама. Ако това беше вярно, успехът и провалът на бизнеса щеше да зависи единствено от рекламата.
Зорница Манолова /
24.07.2009
Все повече се говори за ролята на Българската банка за развитие (ББР) в икономиката на страната. На нея се възлагат и големи надежди във връзка с „подпомагането” на затруднения бизнес по време на кризата. ИПИ има няколко публикации за ефекта от съществуването на предишната „Насърчителна банка” АД и сегашната ББР, но общественият дебат предизвика нуждата от систематизиране и посочване на фактите за същността на съществуването на банка като ББР и нейната основна задача да „да подпомага развитието на българската икономика като насърчава износа и подкрепя реализацията на икономическата политика на държавата по отношение на микро-, малките и средни предприятия”.
Велин Пеев /
24.07.2009
... През изминалата седмица председателят на Държавната агенция по туризъм в оставка призна, че няма увеличение на броя български туристи по родните курорти, което прави тази кампания провал. Въпреки налетите милиони в реклама, продуктът си остава с познатото ниско качество и българите масово предпочитат да прекарат почивката си в чужбина. Вероятно същият ще бъде и резултатът от подобни реклами и за чуждестранните туристи, просто защото целият този пазар зависи от много други фактори, които са отвъд обсега на влиянието на когото и да било.
Ричард Ран** /
24.07.2009
Вашингтоноза (същ.): болест, най-често срещана в хора работещи в радиус от 3 мили от сградата на американския Конгрес във Вашингтон, въпреки че отделни групички могат да се намерят и в Ню Йорк, Чикаго и Лос Анджелис. Обикновено ходи по избрани управници, държавни чиновници, работещи в медиите, „специалисти по връзки с правителството”, директори на асоциации и дори високопоставени корпоративни директори.
24.07.2009
ИПИ вече има нова страница във Facebook. Станете наши приятели!
24.07.2009
Продължителност: 4,09 мин.