Велико Димитров /
09.01.2007
Наскоро влезе в сила чисто новият Закон за защита на потребителите (ЗЗП), в който се отделя специално внимание на търговската реклама. На нея е посветена цяла една глава – “Заблуждаваща, непочтена и сравнителна реклама” (глава трета), в която са записани определенията за непозволена реклама, органът, който решава коя реклама е забранена и неговите правомощия. Като цяло, законът е много строг и предвижда солени глоби, както и недопускане или сваляне на рекламни послания ако те отговарят на определените в глава трета характеристики. На пръв поглед това изглежда правилно – потребителите ще са по-добре защитени, а непочтените търговци ще заплащат за своята непочтеност.
Димитър Чобанов /
09.01.2007
Президентските избори приближават и това подтиква както евентуалните кандидати, така и подкрепящите ги партии или коалиции да търсят все повече начини да изглеждат по-привлекателни за електората. На дневен ред излизат теми, които по принцип не са толкова често обсъждани и за които изглежда политиците се сещат винаги преди и по време на избори. Такива въпроси, които засягат всички граждани, са свързани с пенсионната система и по-конкретно какъв ще бъде нейният модел, какви ще са вноските, как ще се определя кой има право да получава пенсия и какъв ще е размерът и.