Анализи ISSN 1313 - 0544

Кампании

29.11.2021

КАМПАНИЯ "ПО ПРАВИЛАТА"

 

Доклади, изготвени в рамките на проект на ИПИ „Право и икономика на незаконната търговия с тютюневи изделия в България”. Проектът на ИПИ е подкрепен от PMI IMPACT1 – световна инициатива за предоставяне на финансова подкрепа на организации, разработващи и изпълняващи проекти за борба с незаконната търговия и свързаните с нея престъпления.


ДРУГИ КАМПАНИИ

 

Цената на работника - http://cenanarabotnika.org/

  • Каква е пълната цена на един отработен час или месец? Фишовете, които работниците получават в края на месеца най-често посочват нетната заплата, а в счетоводните си книги работодателите включват и своята част от осигуровките, които формират общите разходите за труд. Извън тях обаче върху крайната заплата на наетите и действителните пълни разходи за труд играят роля и други фактори – болнични, извънредни смени, ваучери за храна. Именно тези фактори добавя към сметката новият калкулатор на реалната заплата и реалните разходи за труд, изработен от ИПИ и достъпен на уебсайта http://cenanarabotnika.org/.
  • Калкулаторът е разработен в контекста на международна инициатива, изпълнявана от ИПИ заедно с неправителствени организации от Словакия (INESS), Чехия (Liberalni Institute) и Полша (FOR), с общ подход и методология, която отразява особеностите на местното трудово законодателство и регулации. Изработката е подкрепена от Фондация за свободата „Фридрих Науман“.

 

Моите данъци https://www.kolkodavam.bg/

 Научете какви и колко данъци и осигуровки плащате на държавата!

 Уебсайт на Института за пазарна икономика, който позволява на всеки работещ българин,

 на база своята заплата и потребление, да изчисли данъците, които плаща на държавата.

 

Индекс на бюрокрацията | септември 2017

Колко време ни отнема бюрокрацията е изследване на ИПИ, което определя бюрократичната тежест за бизнеса в рамките на година чрез Индекс на бюрокрацията в България.

Образът на предприемача в България | април 2013

Провеждане на представително социологическо проучване относно нагласите към предприемачеството в България и интерпретация на резултатите от различни научни гледни точки - социология, антропология, икономика, философия, история и богословие.