Преглед на стопанската политика ISSN 1313 - 0544

Емотикони в администрацията

Автор: Петър Ганев / 23.10.2009
Оцени тази статия:

Традиционно, когато на българинът му се наложи да се сблъска с местната администрация, той е изправен пред неизвестното. Особено, ако това не му е хоби или регулярна работа. Това, което най-често се случва е, че той бива посрещан като натрапник, след което бива разкарван напред-назад за разни документи, в резултат на което нещата се случва доста бавно. През последните години започна да се налага мнението, че всичко това се е променило с развитието на електронното правителство и работата на едно гише, но нещата като че ли остават само на думи. Вече наистина има места, където всичко изглежда някак си по-нормално, но това по-скоро се явява като приятна изненада за гражданите, тоест те по принцип вече са настроени за лошо обслужване и биват изненадани от нормалното такова.

Така бях изненадан и аз от обстановката в центъра за административни услуги в Търговище. И не, тук няма да навлизам в някакви подробности как са устроени самите услуги и какви са таксите и сроковете по тях. Вместо това, искам да обърна внимание на нещо друго, което веднага привлече погледа ми в просторния салон. На бюрото срещу мен, тоест там, където е мястото на клиента на съответната административна услуга, имаше едно малко устройство с нарисувани усмихнати и намусени човечета. Оказа се, че това е система за оценка на качеството, тоест за даване на мнения за качеството на обслужване от всеки един клиент.

В момента в който дадена административна услуга бъде задвижена, това устройство се отключва и клиентът оценява работата на служителя с едно натискане на избрания бутон. Още по-интересно е, че данните от тези гласувания отиват директно към сайта на общината, където са видими за всички. Не е изненада и че повечето мнения са положителни. Българинът толкова години е набирал на администрацията, че сега като му е дадена възможност да си каже мнението е толкова доволен, че натиска все усмихнатите човечета! :)