В началото на януари 2006 г. Институтът за пазарна икономика започна да подава зявления за достъп до информация относно щатните бройки, приходите и разходите на министерствата, както и за всички техни второстепенни разпоредители. Вече получихме по-голямата част от тях и започваме публикуването им. В бъдеще ще направим анализ и препоръки за оптимизиране на структурата на държавната администрация, както и за повишаване на ефективността от дейността и.
За да получим информацията решихме да използваме електронен подпис при подаването като по този начин оценим доколко министерствата прилагат на практика Постановление на Министерския съвет №153 от 5 юли 2004 година.
За резултатите можете да видите статията от 03 февруари 2006 г. в Прегледа на стопанската политика на ИПИ, Колко далеч сме от електронно правителство от Светла Костадинова и Георги Ангелов.
В процеса на подаване на заявленията за достъп до информация се установиха някои пропуски в Закона за достъп до обществена информация. Това се дължи най-вероятно на времето, когато закона е бил приет и бързото развитие на информационните технологии и тяхното приложение при работа с администрацията към този момент. Затова ще предложим някои препоръки, които ще дадат правно основание на всички граждани, които искат да използват електронната поща като средство за комуникация с държавната администрация.
Законова база:
Закон за електронния подпис
Закон за достъп до обществена информация
ПОСТАНОВЛЕНИЕ No 153 от 5 юли 2004 г. за определяне на органите по чл. 41, ал. 1 от Закона за електронния документ и електронния подпис
Информация за периода 2002 – 2005 по години
Министерство |
Брой второстепенни разпоредители (2006, по функционални дейности) |
Щатни бройки на централната администрация |
Щатни бройки на второстепенни разпоредители |
Приходи и разходи на централната администрация |
Приходи и разходи на второстепенните разпоредители |
Министерство на икономиката и енергетиката |
17 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Министерство на външните работи |
3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Министерство на вътрешните работи |
10 |
Държавна тайна |
Държавна тайна |
![]() |
![]() |
Министерство на финансите |
8 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Министерство на труда и социалната политика |
14 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Министерство на правосъдието |
4 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Министерство на земеделието |
Предоставянето на поисканата информация беше отказано. Мотивите можете да прочетете тук. |
||||
Министерство на културата |
12 |
![]()
|
![]()
|
![]()
|
![]()
|
Министерство на отбраната |
Поисканата информация не беше предоставена във формата, посочена от нас. Отказът за предоставяне можете да прочетете тук. |
||||
Министерство на транспорта |
11 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Министерство на регионалното развитие и благоустройството |
3 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Министерство на здравеопазването |
11 |
![]()
|
![]()
|
![]()
|
![]()
|
Министерство на околната среда и водите |
6 |
![]() |
![]() |
Не е предоставена информация |
![]() |
Министерство на образованието |
27 |
![]() |
![]() |
Не е поискана |
![]() |
Министерство на държавната администрация и административната реформа |
Очакваме данни |
||||
Министерски съвет |
12 |
<a href="http:/
Свързани публикации |