Плодовете на свободната конкуренция са сладки

Автор: Велин Пеев / 05.06.2009
0 гласа, средно: 0.0 от 5

 

Пред малко повече от два месеца и половина публикувахме статия за натиска на търговските вериги за по-големи ценови отстъпки от производителите. Акцентирам на последния параграф:

„От друга страна, по-ниските цени, които търговските вериги в момента изискват от производителите, най-вероятно ще бъдат последвани и от по-ниски цени по рафтовете под натиска на конкуренцията между различните вериги. А това е един от ефектите, които целим откакто строим пазарна икономика в България"

През тази седмица излезе още една новина. Става ясно, че благодарение на нерегулираната конкуренция намаленията наистина са достигнали до крайните потребители, което увеличава възможността им да купуват. Що се отнася до изчезването на някои стоки от рафтовете, то изводът е, че те явно нямат достатъчно голямо търсене на високата си цена. Хората просто очевидно не искат скъпи стоки и магазините отразяват това нежелание като спират да ги предлагат.